środa, 1 czerwca 2011

Sernik śmietankowy z polewą truskawkowo-miętową oraz ... Elątko oślątko

Wczoraj przez chwilę miałam wrażenie, że nie wyszłam na spacer z Elątkiem ... i że w wózku nie rozsiadło się moje dzieciątko a jakieś obce, nieznane mi ... oślątko. Ela wprawdzie w tamtym momencie wcale jak osioł się nie upierała i nie harowała w wózku jak rzeczony zwierz, ale za to przez całą drogę (dłuuuugą drogę) raczyła otoczenie dźwiękami łudząco podobnymi do dźwięków paszczowych, jakie tylko osioł potrafi wydawać ...
 (i Ela jak się okazuje). I aaaaa I aaaaa I aaaaa - rozdawała podekscytowana wycieczką zadowolona Ela na prawo i lewo, zaczepiając w ten sposób wszystko i wszystkich. Iała Elunia do ciężarówek, do starszych (lekko zdziwionych zachowaniem Elki) pań, okolicznych psów, kotów, ptactwa i fruwającego robactwa także. Do iania dochodziły również rytmiczne podskoki na zadku (dobrze, że należycie zamortyzowanym pieluchą, bo by się tyłeczek dzieciny nieźle poobijał - z takim impetem wbijał się w siedzenie). 
I tak oto  - w rytmie wybijanym Elkowym zadkiem i przy dźwiękach rodem z oślej zagrody dotarłyśmy obie do domu. Elątko, kochane dzieciątko, zmęczone ianiem i podskakiwaniem spokojnie zasnęło a ja zatęskniłam za kawą i kawałkiem ciasta. Kawa była - ciasto już dawno stało się wspomnieniem ... szalenie smacznym, ale wspomnieniem :/.

Sernik śmietankowy z polewą truskawkowo-miętową (inspirowany sernikiem czereśniowym Nigelli)

Paczka herbatników Digestive (bez czekolady)
75 g miękkiego masła
100 g białej czekolady
2 łyżeczki soku z cytryny
450 g zmielonego twarogu (ja użyłam - zwyczajowo - sera ulubionego z Wielunia)
150 g cukru pudru
1 opakowanie cukru waniliowego (następnym razem dodam prawdziwą wanilię - sernik dostanie ślicznych czarnych kropeczek, tym razem zabrakło :/)
1 opakowanie sztywniku do śmietany
250 ml śmietany 30%

składniki na polewę

300 g świeżych truskawek
3 garście listków świeżej mięty

Przygotowanie

W misce lub mikserze kruszymy ciastka na drobne okruchy (ja zgniatałam ciastka rękami w misce) i mieszamy je z masłem.

W kąpieli wodnej rozpuszczamy 50 g białej czekolady i rozpuszczoną dodajemy do ciastek z masłem - wszystko dokładnie ze sobą łączymy.

Tak przygotowane ciasto rozkładamy w małej tortownicy o średnicy 20 cm, dociskając dokładnie do dna.

Ucieramy mikserem ser z cukrem pudrem, cukrem wanilinowym i sokiem z cytryny aż masa stanie się gładka.

W osobnym naczyniu ubijamy śmietanę ze sztywnikiem, następnie delikatnie łączymy ją z masą serową.

Masę wykładamy na przygotowany spód i wstawiamy na noc do lodówki.

Przygotowanie polewy

Truskawki mielimy z listkami mięty, 50 g białej czekolady ścieramy na tarce i dodajemy do miętowych truskawek.

Na pół godziny przed podaniem wylewamy polewę na sernik, tak by było widać brzegi serowej masy.












6 komentarzy:

  1. o wow można się rozpłynąć ..... mmmmmmm.... i ta polewa miętowo-truskawkowa mmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  2. polewę można jeść bez końca, niestety polewa się kończy ... jak wszystko, co dobre :/

    OdpowiedzUsuń
  3. ta polewa zapowiada się idealne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mhm :) ... ciekawe co u ciebie dziś dobrego na talerzu ... zaraz wpadam z odwiedzinami.

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pysznie! Ale co to jest sztywnik do śmietany?

    OdpowiedzUsuń
  6. I jest pyszne ... a sztywnik to np. to:
    http://www.tortownia.pl/src/art/duze/smietan_fix.jpg

    OdpowiedzUsuń